Tuesday, September 9, 2014

FORMULA KOPI HIJAU YANG HEBAT

Turboxlim paling power. Produk bagus pun kalau kita makan x hengat mana la nak blh trn. Turbo keja dok bakar kalori yg kita bru mkn. Sampai bila nak boleh kurus mcm tu. So kurangkan pengambilan kalori  sehari. Pasti kg berdesup turun. Apa pun kena tekad nak kurus. Jawapan ada pd diri kita. Sy akan share nota kalori seluruh mknan di malaysia.

sms whatsapp saya 0175248479..
maklumat lanjut di www.turboxlimpower.blogspot.com

Tuesday, May 27, 2014

Saturday, May 24, 2014




      morning semua.. assalamualaikum.. tertanya2 macam mana lah bentuk isi turboxlim ni. haaa ni lah dia. serbuk gula2 perasa kopi. sedap.. letak atas lidah je, ataupun masukkan dalam minuman pagi kita.  

Nak order trus? Ready stock.
♥1 box rm120 (15 sac) - sehari sepaket.
♥2 box less rm180 shj.
♥Sbh srwk 1 box rm130. 2 box rm190.
FREE POSLAJU SELURUH MALAYSIA 
SMS/WHATSAPP 0175248479

CARA ORDER:
--> boleh buat bayaran kepada:
      MAYBANK : 502090604533
      CIMB:  7610276093
     ATAS NAMA: NURUL HUSNA BT ABD RAHIM

--> SELEPAS BAYARAN:
      sms / whatsapp/w
echat  nama , alamat dan gambar resit ke 0175248479
      atau emelkan ke husnarahim84@gmail.com.

Monday, May 19, 2014

TURBOXLIM : ANDA PASTI KURUS DENGAN MUDAH

Turboxlim memang terbaik tau. Saya rasa inilah produk slimming paling mudah diamalkan. Datang dlm bentuk gula2 serbuk kopiko. Letak je atas lidah n kemam. Malas jugak ? Masukkan trus dlm minuman pagi spt milo atau coffee. Or xkisah la apa2 minuman kesukaan anda . Lps 20 min ke setengah jam boleh ambil breakfast. ( kadang2 saya hantam je cicah biskut skali air tu) turun jgk 8kg kg hehe. 

Ops lupa plak. AIR KOSONG  jgn lupa 3 liter ya. Sbb turboxlim ni fat burner. Jadi kita perlu bantu kuarkan lemak yg dibakar kuar dgn cpt.

★(Kalau ada masalah sembelit add lah eve fiber) saya suka eve fiber sbb xla sakit perut berulang2. Skali buang selesai.. pastu perut mmg kempis la. Xde sisa tertinggal.★
Nak x kalau saya bg contoh menu yg saya mkn selama amalkan turboxlim ni?  Jgn risau sbb saya ni xbleh hidup tanpa nasi.Kalau nak cpt2 sms / whatsapp saya 0175248479.  Nota kalorinseluruh makanan malaysia 10 muka surat juga saya akan bg supaya lps turun anda dah xnaik2 dah kg. Ye la sebelum ni xtahu apa la benda yg kita mkn badan cpt naik. Padahal rasa kurang makan nasi . ( padahal dia hantam goreng pisang sepinggan siap cicah cheese lagi.  adoiiii lingkup diet.

Nak order trus? Ready stock.
♥1 box rm120 (15 sac) - sehari sepaket.
♥2 box less rm180 shj.
♥Sbh srwk 1 box rm130. 2 box rm190.
FREE POSLAJU SELURUH MALAYSIA
SMS/WHATSAPP 0175248479


CARA ORDER:
--> boleh buat bayaran kepada:
      MAYBANK : 502090604533
      CIMB:  7610276093
     ATAS NAMA: NURUL HUSNA BT ABD RAHIM

--> SELEPAS BAYARAN:

      sms / whatsapp/wechat  nama , alamat dan gambar resit ke 0175248479
      atau emelkan ke husnarahim84@gmail.com.




Tuesday, March 11, 2014

PERLU ATAU TIDAK PERLU BERDIET ?

hai semua..harini saya nak berceloteh lagi tentang PERLU ATAU TIDAK PERLU BERDIET semasa mengambil TURBO XLIM ni..

sebenarnya tidak perlu berdiet pun boleh turun jugak. TETAPI jika anda berusaha sikit menjaga pemakanan penurunan berat badan tiada limit.

 contohnya.. jika hanya mengambil fat burner tetapi makan seperti biasa ( 1600-2000 kalori) kita hya dapat turunkan sehingga 5 kg shj sebulan. jika di tambah usaha sedikit kurangkan kuantiti kalori pasti penurunan boleh mencecah 10kg atau lebih sebulan. seperti yg kita tahu metabolisma setiap org lain2  jadi penurunan juga berbeza. ada yg xperlu jaga makan pun boleh turun berkilo2. semua bergantung tahap metabolisma masing2, biasanya yg lebih berumur metabolismanya lebih rendah jd perlu ditambah sedikit usaha untuk penurunan berat badan maksimum. 

jika tanya pendapat saya nak turunkan berat badan rilek2 je ke atau nak berdesup turun?  saya suka penurunan segera sbb tu saya jaga kalori makanan saya. tetapi saya masih makan nasi seperti biasa 2 kali sehari dengan memilih lauk2 yang rendah kalori. Janji kenyang dan x stress kan.. elakkan makan pd waktu malam, paling lewat pun jam 7pm. jangan lupa air kosong 3liter sehari wajib ya..  nak kurus takk..? :)

Buat pelanggan TURBO XLIM saya akan kongsikan detail menu diet harian saya serta nota kalori semua jenis makanan di malaysia. 


untuk detail harga klik link --->  https://www.turboxlimpower.blogspot.com/2014/03/promosi-10-sah-sehingga-10-mac-2014.html

Monday, March 10, 2014

INFO: KELEBIHAN GARCINIA CAMBOGIA


  Dalam bahasa saintifiknya garcinia combogia adalah sejenis tumbuhan tropika yang banyak manfaatnya. 

Garcinia Cambogia Untuk Berat Badan:

      Dalam kajian yang melibatkan 60 lelaki obes dan wanita, kumpulan ini diberikan Garcinia. Cambogia selama lapan minggu. Didapati HCA dapat membantu orang ramai mengurangkan berat badan berbanding dengan kumpulan plasebo yang mengambil makanan tambahan dummy.
Satu kajian ke atas tikus obes jantan menunjukkan keberkesanan herba ini untuk menekan pengumpulan lemak badan. Kajian ini termasuk keselamatan dalam menggunakan dos tinggi dengan ujian histopathological. Dos pada kadar 389 mg bagi setiap kg berat badan setiap hari (Terlalu banyak daripada dos biasa) adalah didapati selamat dan tanpa menyebabkan kesan toksik pada buah zakar.Kajian ini mencadangkan bahawa ekstrak Garcinia Cambogia menghalang pengumpulan lipid dalam sel-sel lemak di dalam tisu adipos (saiz titisan Lemak dikurangkan daripada mikron 30-40 10-20 mikron).
Satu lagi kajian daripada Biokimia Molekul terbukti dalam masa 90 hari kajian keberkesanannya dalam pengurusan berat badan berlebihan.HCA 60% yang mengandungi ekstrak Garcinia Cambogia untuk menggalakkan pengoksidaan lemak, meningkatkan pelepasan serotonin dan ketersediaan di dalam otak, normalisasi profil lipid dan pengurangan paras serum leptin dalam individu berlebihan berat badan. Ini menunjukkan garcinia combogia ini terbukti selamat dan tiada kesan sampingan bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan.

     HCA, ekstrak bio-tersedia Garcinia Cambogia didapati selamat untuk kegunaan manusia. Kajian ini dijalankan untuk mengetahui kesan HCA pada berat badan dan perut profil ekspresi gen lemak tikus Sprague-Dawley. Kajian telah membuat kesimpulan bahawa HCA didapati berkesan untuk menyekat pertambahan berat badan badan pada tikus. Walau bagaimanapun, tahap plasma leptin tidak terjejas dan tahap leptin lemak dalam perut diturunkan.


      Satu lagi kajian mendapati Garcinia boleh menrencatkan kobohidrat dan ini secara tidak langsung membantu menurunkan berat badan. Kajian ini menilai kesan ekstrak Garcinia 3.3% pada leptin serum dan insulin. Hasil kajian mencadangkan bahawa suplemen herba ini baik untuk mengurang paras glukosa dalam badan.
Oleh itu bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan pengambilan TURBO XLIM yang mengandungi extrak Garcinia Cambogia dapat membantu anda merelisasikan impaian anda.

Tuesday, March 4, 2014

SAYA NAK KONGSI TIPS BAGAIMANA MENURUNKAN BERAT BADAN DENGAN CEPAT.


Berdasarkan statistik yang dihasilkan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), seramai 29% penduduk dewasa mempunyai berat badan yang lebih dan 14% mengalami obesiti di Malaysia pada tahun 2006. Berikut merupakan beberapa cara yang boleh digunakan untuk menurunkan berat badan dengan cepat dan juga sihat.
  1. Kunyah makanan lebih lama dari biasa. Ini akan membuatkan anda berasa cepat kenyang lantas akan mengurangkan pengambilan makanan.
  2. Kurangkan pengambilan makanan yang tidak sihat sedikit demi sedikit. Makan makanan yang kurang lemak. Kurangkan makanan yang mengandungi jumlah gula yang tinggi seperti air bergas, kuih muih, dan makanan ringan.
  3. Jika anda terasa lapar, makan hanya sedikit sahaja nasi dan banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran untuk menghilangkan rasa lapar. 
  4. Jangan makan lewat malam. Jika anda tergolong dalam golongan ini, kurangkan pengambilan sedikit demi sedikit dan makan selewat-lewatnya 3 jam sebelum masuk tidur. 
  5. Jika anda terbangun dari tidur pada waktu malam dan terasa lapar, minum air kosong atau makan sebiji buah seperti epal atau pisang.
  6. Jangan terlepas atau sengaja melepaskan waktu makan anda dengan tujuan untuk menurunkan berat badan. Anda hanya akan berjaya menurunkan metabolisme badan sahaja dengan cara ini. Langkah terbaik adalah makan 5-7 hidangan sederhana sehari. 
  7. Kawal nafsu makan anda kerana ia akan membuatkan anda makan lebih dari yang sepatutnya. Inilah sebabnya anda perlu makan 5-7 kali hidangan sehari demi untuk mengawal nafsu makan anda.
  8. Jika anda masih gagal mengawal nafsu makan, anda boleh membeli 'protein shakes' dan memakannya di antara hidangan dua kali sehari iaitu antara sarapan dan makan tengahari serta antara makan tengahari dan makan malam.
  9. Anda boleh menggunakan pil diet untuk mempercepatkan lagi proses menurunkan berat badan. Tetapi ia akan menjadi sia-sia jika anda tidak mengamalkan cara pemakanan yang betul dan sihat.
  10. Tingkatkan aktiviti fizikal anda. Latih diri berjalan sekurang-kurangnya 400 meter sehari. Anda tidak semestinya perlu pergi ke gym atau berjogging di padang permainan. Objektif utama adalah untuk membakar lebih banyak kalori. Lakukan aktiviti seperti park kereta anda lebih jauh dari destinasi yang hendak dituju dan pilih untuk menggunakan tangga daripada menggunakan lif.
  11. Buat senaman 'sit up' dan 'push up' setiap kali bangun tidur pada waktu pagi dan pada waktu petang  selepas balik kerja. Lakukan sebanyak 20 kali setiap set. Tambah jumlah 'sit up' dan 'push up' dari hari ke hari sehingga mampu untuk membuat 100 kali setiap set. Dengan cara ini, anda bukan sahaja boleh menurunkan berat badan dengan cepat, malah berpotensi untuk mendapat abs yang cantik berketul-ketul.